Στο θραύσμα εικονίζονται γυναίκες που καλλωπίζονται. Σώζονται δύο μορφές, καθώς και μέρος μίας τρίτης στα αριστερά. Η γυναίκα στο κέντρο κοιτά το είδωλό της στον καθρέφτη. Φορά βραχιόλι, περιδέραιο και σκουλαρίκια και έχει τα μαλλιά μαζεμένα προς τα πάνω και δεμένα με πλατιά κορδέλα. Παρόμοιο χτένισμα έχει και η γυναίκα στα δεξιά. Αυτή είναι καθιστή μπροστά σε κίονα ή παραστάδα πόρτας, που δηλώνει ότι η σκηνή διαδραματίζεται σε εσωτερικό χώρο, προφανώς στον γυναικωνίτη. Πρόσθετο λευκό χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί στον κίονα και στη γυναίκα στα αριστερά.
Η δημοτικότητα των σκηνών καλλωπισμού στην αθηναϊκή αγγειογραφία, αλλά και το πλήθος των σχετικών με τον καλλωπισμό ανασκαφικών ευρημάτων, αποκαλύπτουν τη σημασία που έδιναν οι γυναίκες στην περιποίησή τους. Σκηνές ανάλογες με αυτή του θραύσματος του οικοπέδου Μακρυγιάννη συνήθως ερμηνεύονται ως απεικονίσεις προετοιμασίας της νύφης για τη γαμήλια τελετή και μερικές φορές ως σκηνές καλλωπισμού εταίρων, γυναικών που προσέφεραν ερωτικές υπηρεσίες επί αμοιβή.
Ελευθεράτου, Σ. (επιμ.), Το Μουσείο και η Ανασκαφή. Ευρήματα από τον χώρο ανέγερσης του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, Αθήνα, 2006, σελ. 124, εικ. 355, αρ.κατ. 355