Την Κυριακή 28 Απριλίου 2024 και την M. Δευτέρα 29 Απριλίου 2024, οι επισκέπτες του Μουσείου Ακρόπολης θα έχουν την μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια σειρά σύντομων συναυλιών, οι οποίες στοχεύουν στην ανάδειξη της συμβολής της λατρευτικής μουσικής στην ανάπτυξη του δυτικού πολιτισμού. Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής που διοργανώνουν το Υπουργείο Πολιτισμού, η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Eurolife FFH, σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη.
Η είσοδος για την κάθε συναυλία θα είναι ελεύθερη, χωρίς προκράτηση θέσεων, με σειρά προτεραιότητας.
Συναξάρι: Θεόφιλος, Χαλεπάς, Παπαδιαμάντης
Προαύλιο Μουσείου, στις 17:00 και στις 20:00
Το έργο Συναξάρι: Θεόφιλος, Χαλεπάς, Παπαδιαμάντης αποτελείται από τρεις «αγιογραφίες» καλλιτεχνών που έμειναν στη συλλογική μνήμη όχι μόνο για το έργο τους αλλά και για τον τρόπο που οι ίδιοι έζησαν τη ζωή τους. Πρόκειται για τον Θεόφιλο Χατζημιχαήλ, τον πιο γνωστό λαϊκό ζωγράφο με καταγωγή από τη Λέσβο, τον σπουδαίο γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά από την Τήνο και τον «άγιο των ελληνικών γραμμάτων» Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη από τη Σκιάθο. Τρία μουσικά και ποιητικά πορτρέτα σε κείμενα του Παντελή Μπουκάλα συνδιαλέγονται με παραδοσιακούς στίχους από τους τόπους καταγωγής των τριών καλλιτεχνών. Η σύλληψη και η μουσική σύνθεση είναι της Μάρθας Μαυροειδή.
Εquábili Vocal Ensemble
Ισόγειο Μουσείου, στις 17:30
Το γυναικείο φωνητικό σύνολο Equábili θα παρουσιάσει a cappella χορωδιακά έργα για γυναικείες φωνές των Φραντς Μπιμπλ, Παιρτ Ούουσμπεργκ, Ζόλταν Κόνταϋ, Φρανσίς Πουλένκ, Κλωντ Ντεμπυσσύ κ.ά. Το νεοσύστατο Εquábili Vocal Ensemble απέσπασε τις θερμές κριτικές του φιλόμουσου κοινού ήδη από τις πρώτες συναυλίες που έδωσε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το 1ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής και το θρησκευτικό φεστιβάλ της Καλαμάτας. Μουσική διεύθυνση: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.
Διαπολιτισμική Ορχήστρα ΕΛΣ, Misacriolla
Προαύλιο Μουσείου, στις 18:30 και στις 20:00
Η Misacriolla (Κρεολή Λειτουργία) του Αριέλ Ραμίρες αποτελεί μια από τις πρώτες μελοποιήσεις της Ρωμαιοκαθολικής Θείας Λειτουργίας που ακολούθησαν την απόφαση της Δεύτερης Συνόδου του Βατικανού το 1963 να επιτρέψει τη χρήση τοπικών γλωσσών (πέραν της Λατινικής) στους Καθολικούς ναούς ανά τον κόσμο. Ο Αργεντινός συνθέτης, από τις σημαντικότερες μορφές του παγκόσμιου κινήματος της σύγκλισης των λαϊκών μουσικών παραδόσεων με τη λόγια ευρωπαϊκή μουσική και βαθύς γνώστης του παραδοσιακού τραγουδιού των Άνδεων, μπόλιασε το ισπανικό κείμενο της Λειτουργίας με ρυθμούς και όργανα της Λατινικής Αμερικής, δημιουργώντας ένα από τα δημοφιλέστερα υβριδικά έργα του 20ού αιώνα, με ευρύτατη διάδοση, χάρη και στην αξιοσημείωτη επιτυχία της δισκογραφικής εκδοχής που κυκλοφόρησε το 1964. Η ιστορία της ελληνικής πρόσληψης του έργου σημαδεύτηκε από την ερμηνεία των Σταύρου Ξαρχάκου και Γιώργου Νταλάρα το 1989, ενώ γνωστότερη ηχογράφηση παραμένει η εκδοχή του 1990 με σολίστ τον Χοσέ Καρρέρας. Στο πνεύμα της «κρεολής» (μιγαδικής) φύσης του πρωτότυπου υλικού, η νέα ενορχήστρωση της Λειτουργίας από τον Χάρη Λαμπράκη για τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ «μεταφυτεύει» το έργο στον ηχητικό κόσμο της Ανατολικής Μεσογείου με την καίρια συμβολή του ξεχωριστού ερμηνευτή Γιάννη Διονυσίου και του ευέλικτου και ανήσυχου χορωδιακού συνόλου CHÓRES, υπό τη διεύθυνση της Ειρήνης Πατσέα.
Μέγας δωρητής Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)
Η χρήση των δεδομένων σας περιγράφεται στις ρυθμίσεις απορρήτου