Βρέθηκε σε δύο τμήματα, από τα οποία το ένα εντοπίστηκε το 1888 στη νοτιοδυτική γωνία του Παρθενώνα και το άλλο το 1889 κοντά στα Προπύλαια.
Τρεις γυναίκες κι ένα μικρό αγόρι χορεύουν πιασμένοι από το χέρι. Τους συνοδεύει με τη μουσική του ένας άνδρας που παίζει δίαυλο, τον οποίο συγκρατεί στο στόμα με δερμάτινο ιμάντα. Οι γυναίκες, με διαφορετικό χτένισμα η καθεμιά, φορούν χιτώνα και στο κεφάλι στεφάνη, ενώ η πρώτη κρατά στο δεξί χέρι καρπό. Οι επίπεδες επιφάνειες γύρω από τις πτυχώσεις του χιτώνα τους δείχνουν ότι φορούσαν και ιμάτιο, που αρχικά ήταν ζωγραφιστό. Ίχνη κόκκινου και κίτρινου χρώματος διατηρούνται στα μαλλιά και τα ρούχα των μορφών, ενώ το πράσινο στο βάθος του αναγλύφου αρχικά ήταν γαλάζιο, που οξειδώθηκε.
Για την ερμηνεία της παράστασης έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις. Άλλοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για τον Ερμή και τις τρεις Χάριτες, οι οποίες λατρεύονταν κοντά στα Προπύλαια όπου βρέθηκε και το μεγαλύτερο κομμάτι του αναγλύφου. Η παρουσία ωστόσο του μικρού αγοριού οδήγησε άλλους στην υπόθεση ότι ο Ερμής συνοδεύει τις τρεις κόρες του Κέκροπα, την Πάνδροσο, την Έρση και την Άγλαυρο, και ότι το αγόρι είναι ο μικρός αδελφός τους Ερυσίχθονας.
Lechat, H., «Hermès et les Charites : bas-relief votif du Musée de l'Acropole», Bulletin de Correspondance Hellénique 13, 1889, σελ. 467-476, εικ. 14
Lechat, H., Au Musée de l’ Acropole d'Athenes, Paris, 1903, σελ. 443-452, εικ. 3
Dickins, G., Catalogue of the Acropolis Museum, Archaic Sculpture, I, Cambridge, 1912, σελ. 270-271, αρ.κατ. 702
Pfuhl, E., «Bemerkungen zur achaischen Kunst», Mitteilungen des Deutschen Archäologischen Instituts. Athenische Abteilung 48, 1923, σελ. 179
Rodenwaldt, G., Das Relief bei den Griechen Erste Auflage, Berlin, 1923, σελ. 69, εικ. 82
Payne, H., G. Mackworth-Young, Archaic Marble Sculpture from the Acropolis, London, 1936, σελ. 49, εικ. 128.3
Langlotz, E., W. Schuchhardt, H. Schrader, Die archaischen Marmorbildwerke der Akropolis, Frankfurt am Main, 1939, σελ. 311-312, εικ. 178-179, αρ.κατ. 430
Langlotz, E., W. Schuchhardt, Archaische Plastik auf der Akropolis, Frankfurt am Main, 1943, εικ. 20, αρ.κατ. 20
Lippold, G., Die griechische Plastik, Handbuch der Archäologie III 1, München, 1950, σελ. 85
Charbonneaux, J., R. Martin, F. Villard, Grèce Archaique : 620-480 avant J.-C., Barcelone, 1968, σελ. 272-273, εικ. 254
Simon, E., Die Gotter der Griechen, München, 1969, σελ. 236-237, εικ. 223
Fuchs, W., Die Skulptur der Griechen, München, 1969, σελ. 502-503, εικ. 584
Μπρούσκαρη, Μ., Μουσείον Ακρόπολεως. Περιγραφικός κατάλογος, Αθήνα, 1974, σελ. 59, εικ. 105
Mitropoulou, E., Corpus I: Attic Votive Reliefs of the 6th and 5th Centuries B.C, Athens, 1977, σελ. 21-23, εικ. 16, αρ.κατ. 8
Günther, G., Gӧttervereine und Gӧtterversammlungen auf attischen Weihreliefs. Untersuchungen zur Typologie und Bedeutung, Würzburg, 1994, σελ. 117, εικ. 1.1, αρ.κατ. Α2
Shapiro, H. A., «The Cult of Heroines: Kekrops' Daughters», στο E. D. Reeder (επιμ.), Pandora: Women in Classical Greece, The Walters Art Gallery, Baltimore, Maryland, November 5, 1995 – January 7, 1996 and 2 other locations, Princeton, 1995, σελ. 42, εικ. 8
Ανδρίκου Ε. κ.ά. (επιμ.), Μουσών δώρα. Μουσικοί και χορευτικοί απόηχοι από την αρχαία Ελλάδα, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 01.07 - 15.09.2004, Αθήνα, 2004, σελ. 202-203, αρ.κατ. 87
Brinkmann, V., «Χρώματα και τεχνικές ζωγραφικής», στο V. Brinkmann, R. Wünsche, Ν. Καλτσάς (επιμ.), Πολύχρωμοι Θεοί. Χρώματα στα αρχαία γλυπτά, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, 30 Ιανουαρίου - 24 Μαρτίου 2007, Αθήνα, 2007, σελ. 196-197, εικ. 350-351
Gagliano, E., «Hermes Propylaios (e le charites) sull' Acropoli di Athene», Annuario della Scuola archeologica di Atene e delle Missioni italiane in Oriente 92, 2014, σελ. 41, 52-54, εικ. 20
Παντερμαλής, Δ., Ελευθεράτου, Σ., Βλασσοπούλου, Χ., Μουσείο Ακρόπολης. Οδηγός, Αθήνα, 2016, σελ. 158-159, εικ. 173
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στον ιστότοπό μας
Η χρήση των δεδομένων σας περιγράφεται στις ρυθμίσεις απορρήτου